Obudowa przekładni mieści wszystkie części przekładni. Serwis automatycznych skrzyni Warszawa jest jednak bardziej skomplikowany niż mogłoby się wydawać.
Choć przekładnia wygląda trochę jak dzwon i często słyszysz, że to się nazywa „obudowa dzwonka” jej serwis automatycznych skrzyni Warszawa nie jest łatwy. Obudowa przekładni jest zazwyczaj wykonana z aluminium. Oprócz ochrony wszystkich ruchomych biegów skrzyni biegów, obudowa dzwonu w nowoczesnych samochodach ma różne czujniki, które śledzą wejściową prędkość obrotową z silnika i wyjściową prędkość obrotową do reszty samochodu.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego możesz włączyć silnik samochodu, ale nie możesz tego posunąć? Jest tak, ponieważ przepływ mocy z silnika do skrzyni biegów jest odłączony. To rozłączenie pozwala silnikowi kontynuować pracę, mimo że reszta układu napędowego samochodu nie otrzymuje żadnej mocy. W ręcznej skrzyni biegów, odłączasz zasilanie od silnika do układu napędowego poprzez wciśnięcie sprzęgła.
Ale jak odłączyć zasilanie od silnika do reszty układu napędowego w automatycznej skrzyni biegów, która nie ma sprzęgła? Oczywiście z przemiennikiem momentu obrotowego. To tutaj zaczyna się czarna magia na temat tego jak wygląda serwis automatycznych skrzyni Warszawa (jeszcze nie dotarliśmy do planetarnych przekładni).
Przekładnia momentu obrotowego znajduje się między silnikiem a przekładnią. To coś w stylu pączka, które znajduje się w dużym otworze obudowy dzwonka skrzyni biegów. Ma dwie podstawowe funkcje w zakresie przenoszenia momentu obrotowego:
– Przenosi moc z silnika na wał wejściowy przekładni
– Mnoży moment obrotowy silnika