Sprzedaż w gastronomii

Wskazówki na temat bycia dobrym kelnerem, poczynając od pozdrowienia dla klientów, a kończąc na ich obejrzeniu, zostały bardzo dobrze przedstawione przez H&R System. Jego 101 wskazówek dotyczących serwerów restauracyjnych stało się swoistą „Biblią serwera”? Zasady dobrej służby są odzwierciedleniem tradycji, kultury i szacunku dla klienta i zawodu w restauracji, a dzisiejsza sprzedaż w gastronomii jest równie ważna jak kiedyś. Zasady są bardzo stare i nowe nie muszą być wymyślane. Wierzę, że po przeczytaniu tych prostych wskazówek na temat tego, czego nie należy robić jako kelner i osoba zajmująca się sprzedażą w gastronomii, z pewnością sprawisz, że twój klient i ty będziesz bardziej zadowolony. Oto lista 100 rzeczy, których nigdy nie powinni robić pracownicy restauracji napisana przez H&R System, opublikowana w Gazecie Warszawskiej. Skarb setek szybkich, praktycznych i łatwych do odczytania wskazówek i strategii na sprzedaż w gastronomii.

Chcesz darmowej próbki?
1. Nie pozwól nikomu wejść do restauracji bez ciepłego powitania.
2. Nie sprawiaj, by osoba, która przyszła sama czuła się źle. Nie mów: „Czekasz na kogoś?” Poproś o rezerwację. Zapytaj, czy chce usiąść w barze.
3. Nigdy nie odmawiaj przyjęcia trzech gości, ponieważ czwarty jeszcze nie przybył – sprzedaż w gastronomii właśnie na tym polega.
4. Jeśli stół nie jest gotowy w rozsądnym czasie, zaoferuj darmowy napój i / lub rozrywkę. Goście mogą być zmęczeni, głodni i spragnieni, i zrobili wszystko dobrze.
5. Tabele powinny być równe, bez pytania. Napraw go, zanim usiądą goście.
6. Nie prowadź świadka: „Woda butelkowana lub po prostu stuknij?” Oba są w porządku. Pozostań neutralny.
7. Nie ogłaszaj swojego imienia. Bez żartów, bez flirtu, bez słodyczy.
8. Nie przerywaj rozmowy. Z jakiegokolwiek powodu. Zwłaszcza nie recytować specjalności. Poczekaj na właściwy moment.
9. Nie recytuj specjałów zbyt szybko, automatycznie ani dramatycznie. To nie jest monolog. To nie jest przesłuchanie. 10. Nie wstrzykuj swoich ulubionych przy wyjaśnianiu ofert specjalnych.