Niepubliczne przedszkole Mokotów uczy dzieci kreatywności

Prowadzisz niepubliczne przedszkole Mokotów? Poznaj sztukę i rękodzieło, które sprzyjaj kreatywności u dzieci.
• Dzieła wizualne.
Młodsze dzieci, które codziennie odwiedzają niepubliczne przedszkole Mokotów, lubią eksperymentować z farbami, ciastem, gliną, klejem i papierem, aby rysować podstawowe figury i kształty. Takie sztuki wizualne, jak rysowanie, malowanie i budowanie są ściśle związane z percepcją wizualną dzieci i przetwarzaniem poznawczym. Gdy dzieci rozwijają się artystycznie i zdobywają umiejętności plastyczne, rozwijają swoje umiejętności od łączenia prostych kształtów i postaci po świadome modelowanie. W rzeczywistości dzieci w miejscu jakim jest niepubliczne przedszkole Mokotów mogą eksperymentować z zabawkami, ale nie produkują nic specjalnego. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że to, co dostosował, jest świetne – nawet jeśli jest to tylko linia na papierze. W twórczej pracy dzieci nie może być złych doświadczeń. Poznają świat w wyjątkowy sposób – wszystko, co stworzyli, jest warte bycia dziełem sztuki.

• Muzyka.
Nauka muzyki jest nieodzowną częścią programu, który oferuje niepubliczne przedszkole na Mokotowie. Miłość dzieci do muzyki jest nieodłączna. Lubią śpiewać i słuchać melodycznych piosenek z powtórzeniami i rytmami. Śpiew pomaga dzieciom poczuć różnicę między wolnością a szybkością, głośnością i miękkością. Podczas lekcji muzyki zapoznają się z instrumentami muzycznymi i rozwijają zrozumienie, w jaki sposób powstaje dźwięk i jak się zmienia (w zależności od instrumentu muzycznego). Poprzez muzyczne działania twórcze dla dzieci młodzi uczniowie uczą się samokontroli i koncentracji, a także budują poczucie pracy zespołowej.

• Taniec.
Dzieci są zawsze aktywne, a zajęcia taneczne są dobrym sposobem na przekształcenie ich nieustającej energii w coś kreatywnego i rytmicznego. Ruchy taneczne pomagają dzieciom rozwijać wyobraźnię i umiejętności motoryczne, gdy trzęsą się i machają do muzyki. Dodatkową wartość wrażeń z tańca dla dzieci można uzyskać dzięki materiałom takim jak wstążki i serpentyny, szale i opaski na rękę.

• Dramat.
Dzieci w miejscu jakim jest niepubliczne przedszkole Mokotów lubią dramaturgię jako formę wyrażania siebie, zwłaszcza gdy osiągają wiek szkoły podstawowej. Na tym etapie rozwoju dzieci mają duże zdolności twórcze i są gotowe do wzięcia udziału w małych dramatach. Przedszkolaki zwykle wykorzystują piosenki i historie jako kamień węgielny do swojej dramaturgii. Będąc aktywnymi uczestnikami lub widzami, sztuki sceniczne pomagają dzieciom zwiększyć wyobraźnię i zrozumieć świat jako taki. Dzieci mogą również angażować się w zabawę z udawaniem, która polega na odgrywaniu historii z zabawnym eksperymentowaniem pomysłów i emocji.